Vejetaryenlikle Ýlgili Ýstatistiki Veriler Ne Diyor?
 

 "Bulgular vejetaryenler arasinda kalp hastaliklarindan olum riskinin daha dusuk olugu yonundeki aciklamaları dogruluyor."

ML Burr ve PM Sweetnam, 1982 "vejetaryenlik, lifli beslenme ve olum" American Journal of Clinical Nutrition, Vol 36, 873-877, 1982

" Vejetaryenlerin, istemik kalp hastaliklarindan olum riski vejetaryen olmayanlara gore %24 daha dusuktur ancak diger buyuk olum sebeplerine egilen vejetaryen birlikleri yoktur.”

Key, Timothy J, et al., 1999 "Mortality in vegetarians and nonvegetarians: detailed findings from a collaborative analysis of 5 prospective studies" American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 70, No. 3, 516S-524S, September 1999.

"Veriler,  kirmizi et tuketiminin kolon kanseri riskini yükselttigine dair hipotezi destekliyor."

Giovannucci, Edward, et al, 1994 “Intake of Fat, Meat, and Fiber in Relation to Risk of Colon Cancer in Men” American Association for Cancer Research, Cancer Research 54, 2390-2397, May 1, 1994

 

 

“20 yıl süren ve 832 orta yaştaki erkek üzerinde yürütülen çalışmada günde 3 porsiyon meyve ve sebze tüketen erkeklerin felç riskinin %22 daha düşük olduğu ortaya çıkarılmıştır.”

“Southampton Üniversitesi tarafından İngiltere’de yürütülen bir araştırmada vejetaryenlerin çoğunluğunun kadın olduğunun fark edildi. Vejetaryenler çoğunlukla daha yüksek mesleki sosyal sınıf ve ek olarak daha iyi akademik veya mesleki nitelikleri olma olasılığı ortaya çıkarıldı.”

“1992 yılında Vejateryan Times tarafından yaptırılan ve Yankelovich Araştırma Şirketi tarafından yürütülen bir çalışmada, kendini vejetaryen olarak tanıtan 12,4 milyon kişinin%68’inin kadın, %32’sinin erkek olduğu belirlendi. Her iki cinsiyet için vejetaryenliğe başlamalarındaki teşvik edici birincil sebep %50’ye yakın bir kısmında sağlık olarak açıklandı.”

“İngiltere Southampton Üniversitesi’nin yürütüğü bir çalışmada vejetaryenlerle ilgili çok ilginç istatistikler ortaya çıktı. Zeki çocukların yaşamlarının ilerleyen dönemlerinde vejetaryenliği seçtiği fark edildi. Dengeli ve tam olarak vejetaryenliği seçenlerle, vejetaryen olduğunu belirtmiş fakat aslında balık veya tavuk yiyen (sadece beyaz et yiyen) çocukların IQ seviyelerinin birbirlerine yakın olduğu ortaya çıkmıştır.”

 “1998 yılında Nottingham Üniversitesi İngiltere’de yaklaşık 6000 hamile kadın üzerinde yapılan bir çalışmada, vejetaryen kadınların et yiyen kadınlara oranla daha fazla kız çocuğu dünyaya getirdikleri ortaya çıktı. İngiltere’de dünyaya gelen kız çocuklarının erkek çocuklara oranı ortalama 106’ya 100 idi, ancak bu oran vejetaryen annelerde ortalama 85 erkek çocuğuna karşılık 100 kız çocuğu olarak belirlendi. Araştırmacı Pauline Hudson, sonuçların istatistiksel olarak anlamlı olduğunu, ancak İngiliz Diyetisyenler Birliği tarafından "istatistik bir şans" olarak değerlendirildiğini belirtti.”

“Böyle bir farkın sebebi çok net değil, ancak bitkide bulunan phytoestrogens adındaki bir bitkisel kimyasalın varlığı, kadın hormonu östrojen gibi aynı yolda hareket ediyor olması sebebiyle bir olasılık olarak değerlendirilebilir.”

“Dünyada üretilen tahılın toplam miktarının % 38’i tavuk, domuz ve sığır gibi hayvanları beslemek amaçlı tüketiliyor. Amerika Birleşik devletleri’nde üretilen tahılların %70’i hayvan beslemek için kullanılıyor.”

(Gussow, 1994) (Gussow, 1994)

“Amerika’da 1 domuzun, 1 kilo eti için 14.000 kalorilik besin üretimine ihtiyaç vardır, tüketeceği enerji için ise ortalama 1000-2000 arasında kaloriye ihtiyaç vardır.”

(Gussow, 1994) (Gussow, 1994)

“1920’den bu yana Latin Amerika`daki tropikal ormanların 20 milyon hektarı sığır meralarına dönüştürülmüştür. Bu şekilde yok olan ormanlar, hayvanlar ve kıtanın bitki çeşitliliği üzerinde olumsuz bir yan etki yaratmıştır.”

(Gussow, 1994) (Gussow, 1994)

“ABD’de yaklaşık 4 milyon hektar tarım arazisinin toprak erozyonu nedeniyle kaybedildiği ve %85’nin doğrudan hayvan yetiştirmeye ayrıldığı tahmin ediliyor.”

(The Vegetarian Times Complete Cookbook, 1995) (The Times Vejateryan komple Cookbook, 1995)

“4000 galondan fazla su ortalama bir günlük et yiyebilmek için hayvan üretimine ayrılan su miktarını ifade ediyor. Ovo-Locto vejetaryenler (süt ve yumurta tüketen) için bu hesap 1200 galon su, veganlar için ise yalnızca 300 galon su tüketimine düşüyor.”

(The Vegetarian Times Complete Cookbook, 1995) (The Times Vejateryan komple Cookbook, 1995)

 

 

"Etteki kolesterol ve doymuş yağ, kalp hastalığı, şişmanlık, şeker hastalığı ve 6 kanser türü için önemli bir risk faktörü. Hayvansal protein, sindirim sistemi ile ilgili hastalıklar, böbrek hastalıkları ve osteoporos (kemik erimesi) için bir risk faktörü.”

Doktor William Harris, MD, Hawaii ve Kaiser Permanente Vejateryan Lifestyle Kliniği Direktörü, Şubat 1998

 

 

References: all4naturalhealth

Çeviri: Ebru ARIMAN

 

“ABD tarım Bakanlığı’nın yaptığı açıklamaya göre, Amerikalı bir vejetaryen vücudunun ihtiyacı olan proteinin ortalama %150’si, et yiyenler ise ihtiyacı olanın 2 katı kadar protein tüketiyor.” 

“Bu çalışma önceki 5 araştırmanın sonuçları ile müşterek analiz edildi ve 76.000 kişiden fazla insanı kapsıyor. Bu çalışma Harward Medical School tarafından 50.000 sağlıklı erkek üzerinde profesyonelce yürütülmüştür. Kırmızı eti ana öğün şeklinde haftada en az 5 kez tüketen erkeklerde, ayda 1 kereden az kırmızı et tüketen erkeklere nazaran kolon kanserine yakalanma riskinin %400 daha fazla olduğu, ayrıca %200 daha fazla prostat kanserine yakalanma riski taşıdıkları görülmüştür.”