|
|
| Vejetaryen Beslenme ve Kalp Sağlığı | |
|
Et, süt ve yumurta gibi hayvansal ürünler konusunda, yürüttükleri özeverili çalışmalarından dolayı bu çalışmayı yürüten araştırmacılara teşekkür ediyoruz, ancak biliyoruz ki bir çok insan hala bu tür hayvansal ürünlerin sağlıkları için faydalı olacağına inanmaya devam ediyor. Sağlıklı yaşam şekli konusunda yapılan en büyük çalışmalardan birinde; kalp hastalıkları sonucu ölüm oranlarına göre, lacto-ovo vejetaryen erkeklerin et yiyen erkeklere göre ölüm riskinin üçte bir oranında olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. The British Medical Journal tarafından yayınlanan yaşam süreleri ile ilgili sonuçlandırıcı çalışmada veganların kalp krizi ve kalp hastalıkları sonucu ölüm riskinin % 57 daha az olduğu belirlenmiştir. Bitkisel gıdalar kolesterol içermezler, halbu ki et, yumurta ve süt ürünleri yüksek miktarda kolesterol ve doymuş yağ içerirler. Ayrıca, yüksek lif içeren vejetaryen tarzı beslenme, sindirim sisteminde kolesterol fazlasının yıkanmasına da yardım etmektedir. Ancak tüm bunlara rağmen vejetaryen diyet tam tersine zararlı hale de gelebilir. Dr. Dean Ornish, koroner damar hastalığı olan hastalarının bir kısmına düşük yağ içeren vejetaryen tarzı diyeti, hafif egzersiz ve gevşeme tekniğiyle beraber uygulamaya başlamış ve damarlarda plak artışına sebep olan farklı bir sorunla karşılaşmıştır. (Vejetaryen beslenmede yağ dengesi iyi ayarlanmalıdır)
Referanslar PETA/ factsheet_display çeviri: Ebru Arıman
|
|