Çocuklarda Vejetaryenlik
 

Sağlıklı beslenme alışkanlığını kazanmak için hiçbir yaş erken değildir. “The New England Journal of Medicine” dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre çocukların ve genç yaştaki yetişkinlerin en az % 60’ında damar tıkanıklığı görülmektedir.

Tamamen bitki-temelli bir beslenme, vücudu güçlü ve sağlıklı kılmanın yanı sıra; hayata da iyi bir başlangıç yapmayı sağlar. Dünyanın pek çok yerinde tanınan ve yedinci baskıya ulaşmış olan “Baby and Child Care” adlı kitabın yazarı ve saygın bir çocuk doktoru olan Dr. Benjamin Spock, ailelere çocuklarını vegan bir beslenme türü ile yetiştirmelerini önermekte ve şöyle devam etmektedir: “Artık biliyoruz ki ete dayalı bir beslenmenin zararlı etkileri var.  Gerekli besinleri sebzelerden alarak büyüyen çocukların et ağırlıklı beslenen çocuklara kıyasla muazzam ölçüde sağlık avantajı bulunmaktadır. Kilo sorunları, diyabet, yüksek tansiyon ve kanserin bazı türleri bu çocuklarda daha az görülmektedir.” “Önceden inek sütü gerekli zannedilirdi ancak araştırmalar ve deneyimler, doktorları ve beslenme uzmanlarını bu öneri üzerinde yeniden düşünmeye zorladı. Birçok çocuk gizli ya da şiddetli biçimde süt proteinlerine karşı alerjiktir. Soğuk algınlığı ve karın ağrısı şeklinde adlandırılan sorunlar aslında laktoza duyarlılığın işareti olabilir.”

Pediatri uzmanları çocuklarda görülen kronik kulak enfeksiyonlarının ve solunum problemlerinin süt ile birlikte şiddetlendiği sonucuna ulaşmışlardır. Süt içmenin, astım ve bağırsak kanamaları ile de ilişkili olduğundan ve körlük gibi ciddi etkiler yaratabilen çocuk diyabetini tetiklediğinden şüphe edilmektedir. Bazı çocukların vücudu inek sütündeki proteini reddetmekte ve onu yabancı bir madde gibi algılayarak bu “işgalci”yi kovmak için yüksek düzeyde antikor üretmektedir. Ne yazık ki bu antikorlar aynı zamanda pankreasta insülin üreten hücreleri de parçalamakta ve böylece diyabete yol açmaktadır. Çocuklar ihtiyaçları olan kalsiyumun tamamını brokoli, nohut, badem, siyah fasulye, tahin, kuru incir, kara lahana, lahana, soya peyniri, soya sütü ve portakal suyu gibi bitkisel gıdalardan alabilmekte; ciddi sonuçlara yol açan ve hayat boyu süren sağlık problemleri riskinden de uzak kalabilmektedir. Uzmanlar her şeyi bilen akrabalara ve bilgisiz doktorlara itibar etmememiz gerektiği konusunda bizleri özellikle uyarıyor.

Reference: www.peta.org.uk/feat/UKvegkit Ceviri: Ebru ARIMAN