Vejetaryenler Daha Mutlu!
 

YENİ AKADEMİK ÇALIŞMA:  (Haziran 2010)                                           << ana sayfaya dön <<

VEJETARYENLER ET YİYENLERDEN DAHA MUTLU!

Amerikalıların dörtte birinden daha fazlası Ruh sağlığı sorunlarına sahip. Birçok Amerikalının reçeteli antidepresanlarla tedavisinin senelik faturası  12 milyon dolar civarında.  

Ancak yeni bir çalışma gösterdi ki antidepresanlara harcanan bu para, vejetaryen beslenmeye harcansa insanlar daha az depresif bir hayat sürebilir.

Vejetaryenlerle ilgili bu yeni çalışma, Nutrition Journal Haziran 2010 sayısında yayınlandı.

Araştırma Southwest’de yaşayan ve dindar bir yaşam tarzı benimseyen 60’ı vejetaryen, 78’i et yiyen olmak üzere toplamda 138 kişi üzerinde yapıldı. Bu dini grubun incelenme sebebi, yaşantılarının çok düzenli ve tutarlı oluşu sebebiyle dış etkilerin kolaylıkla tespit edilebilir olmasıydı.  Gönüllüler kendilerinden istenen, beslenme şekilleriyle bağlantılı depresyon seviyeleri, anksiyete düzeyleri, stres ve genel ruh hallerinin ölçmeye yönelik anketin tamamını eksiksiz doldurdu.

Araştırmacılara göre vejetaryen içerikli beslenenlerde, balık tüketilmemesi sebebiyle görülen önemli derecede EPA, DHA ve Omega 3 yağ asidi eksikliği, birçok çalışmaya göre hem fiziksel hem de ruhsal sağlığını geliştirmede önemli bir faktördür. Bu yüzden vejetaryen beslenenlerde depresyon, anksiyete gibi ruhsal sorunların daha yüksek miktarda çıkması bekleniyordu.

Ancak beklenenin tam tersi oldu.

Vejetaryenlerin et ve balık yiyenlere göre daha düşük depresyon durumu profilleri vardı, ruhsal durumları çok daha sağlıklıydı.  

Araştırmacılar raporda şöyle diyor: "EPA ve DHA beyin fonksiyonlarında önemli bir role sahiptir. Biz vejetaryenlerin bu yağ asitlerini doğrudan alamamaları sebebiyle, ruh durumlarının olumsuz etkilendiğine dair herhangi bir kanıt bulamadık. "

Bu çalışmanın sonuçları daha önce bildiklerimize – beslenme kaynaklı yağlar ve beyin sağlığı- üzerindeki ilişkiye meydan okuyor.

Bunun anlamı nedir?

Daha önce; fındık, keten tohumu gibi bitkisel Omega 3 kaynaklarındaki kullanılabilir aminoasitlerin, bu bitkisel kaynaklardan vücudumuza dönüşümünün daha zor olması itibariyle EPA ve DHA merkezli beyin sağlığı üzerine olumlu etkisinin daha düşük olduğuna inanılıyordu. Ancak bu yeni çalışma bu düşünceye farklı bir kapı araladı.

Kaynak:http://www.rodale.com/vegetarian-diets, Çeviri: Ebru ARIMAN